Titel

Citizen Brand / 10 Commandments for Transforming Brands in a Consumer Democracy

Schrijver
Taal

Engels

ISBN

9781581152401

Uitgever

W W Norton & Co Inc

Prijs

34,75

Bijzonderheden

2002, hardcover 249 blz. Perfecte nieuwstaat, zonder beschadigingen, ongelezen met gave omslag

Meer info
Internationally Acclaimed Branding Guru Challenges Corporations: "It's Time to Act as Good Citizens"
What have today's brands in common with politicians? - They need to take an active, positive role in people's lives in order to be elected -locally and globally, says Marc Gobé, the founder of the widely successful Emotional Branding concept. Today's all-powerful, post-hedonistic consumers expect a deepening level of emotional commitment and social responsibility from the brands that they choose. In Citizen Brand, an evolvement of his revolutionary Emotional Branding concept, the internationally acclaimed branding guru tells corporations how to become the socially relevant, caring community members that are elected in today's consumer democracy.
Three quarters of consumers would vote for corporate community involvement and ethical business practices, say recent polls. Yet while "cause marketing" programs abound, few corporations truly understand the emotional power of the "Citizen Brand" approach, argues Marc Gobé. Using brands like Starbucks and The Bodyshop and Home Depot as examples, Citizen Brand reveals how companies can create strong and deep partnerships with people in America and across the globe by enriching their lives in creative and truly relevant ways.
The bursting dot.com bubble, anti-globalization protests in Seattle and Genoa, an economic slowdown, and the September 11 tragedy. . .the events of the past three years have changed dramatically what consumers expect from today's brands: they seek emotional support and orientation an increasingly complex, strenuous reality. Getting this right requires an intimate understanding of one's customers and their deepest values, says Marc Gobé. Citizen Brand reveals how smart companies have responded to this reality check by treating their customers - and employees - with a new humanistic, emotional sensitivity. Nucor has made it a point to not lay off any of its people in the face of recession; other companies have followed the example of The Bodyshop by establishing community programs for customers and employees; Coca-Cola is using its trucks in Africa to bring medication and education to local customers.
As Gobé underlines, Citizen Brand is not a comprehensive form of philantrophy or a new business strategy, but an inevitable consequence of global change: "... in a global world influenced more and more by local politics, religious upheaval, and social awareness, the role of businesses will change in a dramatic way. The need to reassess one's corporate responsibility is critical in a changed world."
Afbeeldingen
Gobe, Marc - Citizen Brand / 10 Commandments for Transforming Brands in a Consumer Democracy
AdBook Utrecht

 

Vul uw gegevens hieronder in om deze titel te bestellen bij boekwinkel AdBook.

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

Op het bezoeken van onze website, zo ook het plaatsen van een bestelling, zijn onze Algemene voorwaarden van toepassing.

Registreer u vrijblijvend als koper!

Wijzig instellingen
De captcha wordt geladen. Een ogenblik geduld...

Klik op het witte vierkant hierboven

  • Alle boeken zijn compleet en verkeren in normale antiquarische staat, tenzij anders beschreven. Kleine onvolkomenheden, zoals een ingeplakte ex-libris of een naam op het schutblad, zijn niet altijd vermeld.
  • U handelt deze order direct af met AdBook
  • Na uw bestelling ontvangen u en AdBook een bevestiging per e-mail. In de e-mail staan de naam, adres, woonplaats en telefoonnummer van AdBook vermeld.
  • De Koper betaalt de verzendkosten, tenzij anders overeen gekomen.
  • AdBook kan betaling vooraf vragen.
  • Boekwinkeltjes.nl probeert Kopers en Verkopers tot elkaar te brengen. Boekwinkeltjes.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen Koper en Verkoper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meer gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Boekwinkeltjes.nl van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

7,5 miljoen boeken

Gebruikt en tweedehands

11000 boekwinkels

Antiquariaten en particulieren